
Rok Szkolny 2024/2025
Projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Projekt realizowany jest w I osi priorytetowej: Umiejętności, Działanie 1.7 „Mobilność ponadnarodowa”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+.
W ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 uczestnik może wyjechać tylko RAZ!!!!!!!!!!
PROJEKT
TYTUŁ: „Młodzież w akcji: ekologiczne działania młodzieży dla lepszego świata”
NR PROJEKTU: 2024-1-PL01-KA122-SCH-000198081
Kraj przyjmujący: – Hiszpania (Malaga)
Terminy zajęć i liczba uczestników: uczniowie z II i III klas o profilu technik elektryk (15 osób) luty 2025r i (
15 osób) czerwiec 2025
Misją naszej szkoły jest stworzenie warunków sprzyjających harmonijnemu rozwojowi uczniów zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami. W ramach naszej wizji, dążymy do współpracy wszystkich organów szkolnych i lokalnych, by umożliwić naszym uczniom skuteczne funkcjonowanie w dzisiejszym dynamicznym świecie.
Szkoła stawia przed sobą kilka wyzwań, w tym motywowanie uczniów do nauki. zapewnienie wsparcia dla uczniów pochodzących z rodzin niepełnych lub dysfunkcyjnych oraz z obszarów wiejskich, a także integrowanie młodzieży ukraińskiej z naszą polską społecznością szkolną. Ponadto, naszym celem jest przygotowanie uczniów do życia w Europie poprzez rozwijanie ich umiejętności językowych, kluczowych kompetencji osobistych i społecznych oraz kształtowanie ich wrażliwości na różnorodność kulturową.
Na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych skierowanych do uczniów i zaangażowania uczniów z klas 2 i 3 technika elektryka, uznaliśmy, że są oni trafną grupą odbiorczą dla projektu. Ich zaangażowanie w projekty oraz zainteresowanie tematyką ekologii potwierdzają gotowość do udziału w innowacyjnych inicjatywach, co idealnie wpisuje się w cele naszego projektu.
W ramach naszej misji i wizji edukacyjnej, podkreślamy znaczenie dbałości o środowisko naturalne. Program wychowawczo-profilaktyczny obejmuje różnorodne kwestie związane z ekologią, które są zintegrowane w codziennym życiu szkoły. Uczniowie klas technikum elektrycznego, ze względu na swoje zaangażowanie w projekty ekologiczne oraz aktywne uczestnictwo w życiu szkoły, podkreślają wagę tych zagadnień dla swojego rozwoju osobistego i edukacyjnego.
Nasze wysiłki w zakresie edukacji ekologicznej umożliwiają nie tylko zrozumienie aktualnych problemów środowiskowych, ale także rozwijanie umiejętności, które są niezbędne dla dzisiejszych i przyszłych pokoleń. Dlatego też, tematy związane z ekologią stanowią istotny element w naszych programach nauczania oraz codziennym funkcjonowaniu szkoły.
Dążymy do tego, aby uczniowie mieli świadomość konieczności odpowiedzialnego podejścia do środowiska naturalnego, zdawali sobie sprawę z ekologicznych wyzwań i mieli kompetencje, które pozwolą im podejmować odpowiedzialne decyzje w przyszłości. Te aspekty zostały wplecione w nasz program wychowawczo-profilaktyczny i mają kluczowe znaczenie dla naszej szkoły i uczniów.
Nasze starania umożliwią dotarcie do większej liczby młodych ludzi, dając im dostęp do międzynarodowych standardów edukacji oraz szansę na zdobycie międzynarodowego doświadczenia edukacyjnego. . Naszym celem jest także wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim, aby uczniowie czuli się pewnie w porozumiewaniu z innymi, również z różnych kultur.
Przez realizację projektu zamierzamy rozwijać kompetencje językowe, społeczne, organizacyjne oraz uwrażliwiać uczniów na różnorodność kulturową. Liczymy na to, że współpraca z uczniami ze szkoły hiszpańskiej pozwoli naszym uczniom na naukę autoprezentacji oraz przekazanie wiedzy na temat odmiennych norm społecznych i kulturowych.
Ważnym celem jest także zmotywowanie uczniów do nauki języków obcych, aby poszerzyli swoje horyzonty i przygotowali się na pracę w międzynarodowym środowisku zawodowym. Chcemy, aby zagraniczne doświadczenia uczniów wzbudziły w nich większą motywację do dalszego rozwoju osobistego i edukacyjnego po ukończeniu szkoły średniej.
Naszym najważniejszym wyzwaniem jest zmotywowanie uczniów do nauki, a przez to podniesienie ich efektywności w procesie kształcenia. Ich entuzjazm i aktywność stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu w realizacji naszych celów.
Cele projektu:
Rozwój kompetencji ekologicznych;
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim;
Rozwijanie umiejętności społecznych w różnorodnym środowisku kulturowym;
Zwiększenie motywacji do nauki poprzez uczestnictwo w projekcie;
Wzmacnianie wizerunku szkoły o wymiarze europejskim.
Wartość projektu: 158 339,45 zł
Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie (130 661, 71zł) i 17,48% środki krajowe (27 677, 74zł).
https://www.frse.org.pl/fers-vet
Partnerem w realizacji projektu jest organizacja EuroMind
Regulamin projektu
Regulamin rekrutacji