W roku szkolnym 2022/2023 realizowana jest ósma edycja „Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka”. Do grona stypendystów należy również Wiktoria, uczennica II klasy o profilu biologiczno-chemicznym z rozszerzonym językiem angielskim w II Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Nr 1 im. Legionów Polskich w Kozienicach.
W ramach przyznanego stypendium Wiktoria realizuje Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPREU), tym razem w obszarze GEOGRAFII i JĘZYKA ANGIELSKIEGO, realizując dodatkowo własny projekt edukacyjny pn.: „CHROŃMY PSZCZOŁY! SĄ PSZCZOŁY – JEST ŻYCIE.”
Głównymi celami IPREU Wiktorii są:
➢ Poszerzanie wiedzy geograficznej, ze szczególnym naciskiem na turystykę regionalną, walory przyrodnicze i historyczne regionu oraz rozwijanie kompetencji językowych w tym obszarze, poprzez wzbogacanie słownictwa z zakresu geografii, środowiska i turystyki.
➢ Rozwijanie zainteresowań dotyczących ekologii, klimatu, zdrowego trybu życia oraz wszelkich działań służących ochronie środowiska, w tym ograniczenie zużycia surowców naturalnych, redukcja emisji zanieczyszczeń i minimalizacja wytwarzania odpadów.
➢ Propagowanie i podkreślanie szczególnej roli pszczół i innych zapylaczy w przyrodzie oraz ważności ich ochrony dla bezpieczeństwa ekologicznego ludzkości.
➢ Rozwijanie zainteresowań oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą w praktyce w życiu codziennym, w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
➢ Rozbudzanie w najbliższym otoczeniu świadomości ochrony przyrody oraz podejmowanie inicjatyw proekologicznych, aby zachować jej bogactwa
➢ dla przyszłych pokoleń.
W kierunku osiągnięcia tych zamiarów zaplanowanych zostało szereg działań, które Wiktoria sukcesywnie realizuje według harmonogramu opracowanego od stycznia do końca sierpnia 2023 roku.
———————————————————————————————————————————————————————————————————
Wiktoria Cytryniak ze stypendium dla uczniów szczególnie uzdolnionych
w województwie mazowieckim.
W roku szkolnym 2021/2022 realizowana jest siódma edycja „Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka”. Do grona 475 stypendystów należy również Wiktoria Cytryniak, uczennica I klasy o profilu biologiczno-chemicznym z rozszerzonym językiem angielskim w II Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Nr 1 im. Legionów Polskich w Kozienicach.
Program stypendialny realizowany jest przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Celem projektu jest umożliwienie rozwoju edukacyjnego uczniów VII i VIII klas szkół podstawowych oraz uczniów liceów ogólnokształcących w Województwie Mazowieckim. Wsparcie przeznaczone jest dla uczniów uzdolnionych w zakresie szkolnych przedmiotów ogólnych rozwijających kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne tj. przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych nowożytnych, matematyki i przedsiębiorczości. Otrzymane środki mogą być przeznaczone m.in. na zakup pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego, fachowej literatury, opłacenie uczestnictwa w obozach, wycieczkach edukacyjnych, kursach językowych, korzystania z Internetu, itp.
W ramach przyznanego stypendium Wiktoria realizuje Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPREU) w obszarze języka angielskiego oraz chemii. Opiekunem stypendystki jest Pani Maria Hajduk.
Głównymi celami IPREU Wiktorii są:
- rozwijanie pasji i znajomości języka angielskiego, w tym umiejętności skutecznego i swobodnego porozumiewania się w obcym języku;
- wzbogacenie słownictwa, w tym specjalistycznej terminologii chemicznej oraz rozwijanie kompetencji językowych w zakresie sprawności mówienia, pisania i słuchania;
- kształtowanie samodzielności w poszerzaniu wiedzy językowej i chemicznej;
- rozwój zdolności badawczych i twórczego myślenia, ćwiczenie zdolności analizy i wyciągania wniosków;
- rozwijanie zainteresowań chemicznych oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą w praktyce w życiu codziennym, w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.